Přijetí nového uživatele
Zájemce o službu se stává uživatelem podpisem Smlouvy o poskytování sociální služby. Smlouva je podepsána uživatelem nebo jeho zmocněncem/opatrovníkem a ředitelem sociální služby Koniklec Suchomasty.
Uživateli a jeho blízkým, kteří jej doprovázejí, se plně věnuje sociální pracovnice, zodpovídá na všechny kladené otázky týkající se života v Domově a poskytování sociální služby.
Dále se uživateli věnuje koordinátor individuálního plánování, který je zároveň klíčovým pracovníkem. Na oddělení, kde je uživatel přijat, se mu věnují také pracovníci přímé péče. Tito pracovníci mají základní potřebné informace o tom, jakou péči uživatel potřebuje, jaká strava je pro něj vhodná apod. Přijetí uživatele probíhá zpravidla v dopoledních hodinách po snídani.
Uživateli se věnuje dále zdravotní sestra, která zadává zdravotní údaje včetně užívaných léků, zdravotní pojišťovnu, kontakt na praktického lékaře i odborné lékaře do počítače a sestavuje na základě zdravotního stavu a potřeb tzv. ošetřovatelský plán.
Vedoucí prádelny nebo její zástup přebírá od uživatele soupis oblečení a osobních věcí uživatele. V praxi je domluveno se sociální pracovnicí a uživatelem/blízkými, že oblečení je přivezeno ještě před dnem přijetí, aby je mohla k tomuto dni pracovnice prádelny označit štítkem s příjmením uživatele a řádně nachystat. Pokud uživatel nemá možnost dopravit osobní oblečení den předem, k označení prádla přistoupíme v nejbližším možném čase.
Technické záležitosti, např. vyplyne-li ze situace, že je nezbytná vzhledem k potřebám zajištění péče o uživatele, přestavba nábytku nebo např. instalace elektrospotřebiče (většinou televize), je toto řešeno ve spolupráci s oddělením údržby Domova.
Adaptační doba
Nejbližšími osobami z řad zaměstnanců pro uživatele je koordinátor individuálního plánování (dále jen IP), který je zároveň klíčový pracovník. Klíčový pracovník je obvykle pracovník v sociálních službách, tj. pečovatelka, která s uživatelem sestavuje individuální plán a stará se o jeho potřeby. Klíčový pracovník vysvětlí uživateli svou roli po celou dobu jeho pobytu v Domově. Mohou se domluvit na tom, jak bude uživatel svého klíčového pracovníka oslovovat tak, aby to pro uživatele bylo srozumitelné a pro oba přijatelné a vhodné z osobního, pracovního a etického hlediska.
Klíčový pracovník zodpovídá uživateli na otázky týkající se pobytu v Domově, je jakýmsi průvodcem uživatele, aby se co nejlépe adaptoval na nové prostředí.